Валюта бағамы
  • USD -

    504.5
  • EUR -

    549.5
  • RUB -

    5.91
Гендерлік саясаттың қарқыны
ашық көзден 21 маусым 2024
Гендерлік саясаттың қарқыны

Әйел – қоғамның қозғаушы күші 

Қазақтың  ешқашан әйелдерді қоғамнан аластатып, тұмшалап ұстамауы – олардың қолынан бәрінің келетініне сенгенінен. Бүгінде әйелдер бизнесте, саясатта, экономиканың барлық салаларында ер азаматтармен қатар еңбектеніп, қабілет дарынымен, іскерлігімен көзге түсіп қана қоймай, мемлекетіміздің өсіп-өнуіне өз үлестерін қосуда. Осыған орай Қазақстандағы ішкі саясаттың бір құрылымы ретінде «гендерлік саясат» деген ұғым көп мәселелерді көтеріп, әйелдердің қоғамдағы рөлін арттыруға барынша атсалысуда. Оның негізгі міндеттеріне тоқталсақ: билік құрылымына әйелдер мен ерлердің тең қатысуы, экономикалық тәуелсіздік үшін тең мүмкіндіктерді қамтамасыз ету, отбасындағы тең құқықтар мен міндеттер үшін талаптар құру, жыныс белгілері бойынша күштеу бостандығы, біздің қоғамымыздың дамуында әйелдердің рөлін бұдан әрі дамыту үшін жаңа мүмкіндіктер ашатын шешімдер қабылдау.

Осыдан біраз жыл бұрын гендерлік және отбасылық-демографиялық саясатты жүргізу мақсатында Қазақстан Республикасы Президентінің жанындағы әйелдер істері және отбасылық-демографиялық саясат жөніндегі ұлттық комиссия құрылып, Елбасы Жарлығымен гендерлік саясат қабылданды. Мемлекет басшысының қатысуымен өткен Қазақстан әйелдерінің съезі нәзік жандылардың ел дамуындағы маңызды рөлін тағы да дәлелдеп, гендерлік және отбасылық-демографиялық саясаттың одан әрі даму бағытын айқындай түсті. 

Гендерлік саясат аясында атқарылып жатқан істер көп

Елімізде қоғамдық өмірдің барлық салаларындағы гендерлік теңдікті қамтамасыз ету мақсатындағы мемлекеттік деңгейдегі Гендерлік саясат институты жұмыс істейді. Оған әйелдер және отбасылық-демографиялық саясат істері бойынша Ұлттық комиссия басшылық етуде. Сонымен қатар, елімізде гендерлік статистика мен сараптама механизмі енгізілген, әйелдер мен балаларға арналған дағдарыс орталықтары құрылған. Одан бөлек әйелдердің кәсіпкерлігін қолдауға бағытталған арнайы шаралар да қолға алынды. Осы орайда бүгінде қазақстандық бизнес саласындағы нәзік жандылардың үлес салмағы 40 пайызға жеткендігін де атап өтейік.

ҚР Президенті жанындағы Әйелдер істері және отбасылық-демографиялық саясат жөніндегі ұлттық комиссияның төрағасы Аида Балаеваның өткен жылды қорытындылау барысында айтқан сөзінде бір жылдың өзінде біраз іргелі істер жүзеге асырылғанын жеткізді. Негізгілеріне тоқтала кетсек: Ұлттық комиссия сарапшыларының қатысуымен Әлеуметтік кодекс әзірленіп, "Әкімшілік құқық бұзушылық туралы" және Қазақстан Республикасының Қылмыстық кодексіне өзгерістер енгізілді, "Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне әйелдердің құқықтарын қамтамасыз ету және балалардың қауіпсіздігін қамтамасыз ету мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы" заң жобасы әзірленді. Сонымен қатар, зорлық-зомбылық құрбандарына тегін құқықтық және психологиялық көмек көрсету үшін "One Stop Service" жобасы іске қосылып, жоба аясында әйелдер мен балаларға қатысты 36 қылмыстық іс бойынша қолдау көрсетілген. Әйелдер мен балаларды қорғау жөніндегі істермен айналысатын адвокаттар мен заңгерлерге арналған арнайы әдістеме әзірленіп, мамандарға қолдануға ұсынылған.  Балаларға зорлық-зомбылық көрсету жағдайларына жедел әрекет ету алгоритмі дайындалып, мемлекеттік органдардың тәжірибесіне енгізілді. 

 Қазіргі таңда елімізде отбасы, гендерлік саясат және демография мәселелері бойынша 12 зерттеу ұйымын біріктіретін ұлттық консорциум құрылған. Әйелдерді қолдауға және оларды қоғамдық және саяси өмірге тартуға бағытталған «Томирис» ұзақ мерзімді білім беру жобасы әзірленіп, оның аясында 560 белсенді дәріс алды. Әрі Қазақ Ұлттық Қыздар Педагогикалық Университетінде әлеуметтік және гендерлік зерттеулер орталығы құрылып, жұмыс істеп келеді. Сондай-ақ, шалғайдағы елді-мекендерде әйелдер кәсіпкерлігін дамыту орталықтары, отбасын қолдау орталықтары және зорлық-зомбылық құрбандарына арналған дағдарыс орталықтары ашылып, анықтама үшін "сенім телефоны" іске қосылған.

Сандар не дейді... 

Мемлектіміз әйелдердің саясатқа көптеп араласуын назардан тыс қалдырып отырған жоқ. Қазақстан Республикасының Президенті Қасым-Жомарт Тоқаев Президенттік жастар кадрлық резервінің форумында мемлекеттік аппараттың 55 пайызын әйелдер құрайтынына қарамастан, тек 39 пайызы басшылық қызметтерде отырғанын атап өткен. Бүгінде  Қазақстан Республикасы Парламенті Мәжілісінде 29 әйел депутат бар. Ол жалпы Мәжіліс депутаттарының 20%-ы болып табылады. Бір вице-премьер, 3 министр әйел өз міндеттерін ойдағыдай атқаруда.

Алайда гендерлік теңдік тұрғысындағы мемлекетіміздің қолға алып отырған шараларына қарамастан гендерлік саясаттың дамуына бірқатар факторлар кедергі келтіруде. Қоғамда әйел еркектен төмен болуы тиіс деген таптаурын болған ұғым әлі де сақталуда. Осыған байланысты Қазақстан Республикасында гендерлік саясатты әрі қарай дамытуда қоғамдағы еркек пен әйелдің теңдігі турасындағы ұғымды көпшіліктің санасына сіңдіру қажет. Сондай-ақ бұл мәселеде дамыған елдердің тәжірибелерінен үйренгеннің де артықтығы жоқ.    

Шетелдердегі жағдай

Қазіргі таңда әлемнің 60-тан астам мемлекетінде  әйелдерге арналған сайлау квотасы туралы заң қабылданған. Мәселен, Финляндияда заң шығарушы органдардағы әйелдер қауымының үлесі 40 пайыздан кем болмауы тиіс. Швецияда да саяси партиялардың   тізіміндегі ерлер мен әйелдер  үлесінің тепе-теңдігі сақталған.  Бұл ел билік тетіктеріндегі нәзік жандылардың саны бойынша әлемде төртінші орында тұр және Парламенттегі депутаттардың 45 пайызын әйелдер құрайды. Франция мен Норвегияда да қазіргі қолданыстағы заң партияға үміткерлер арасындағы ер мен әйелдің тепе-теңдігін қамтамасыз еткен. Германиядағы Христиандық-демократиялық одақ партиясының құрамындағы әйел азаматтарға арналған квота 33 пайызды құрайды. Мұның бәрі өз кезегінде әйелдерге қатысты кемсітушілікті жоюға бағытталған саяси бағдарламаларды жүзеге асыруға  ықпал ететіндігі сөзсіз.

Алайда Шығыс және Орталық Еуропа елдеріндегі жағдай бұған біршама кереғар сияқты. Таяуда Ашық қоғам институты мен  Румыния астанасы Бухаресте орналасқан Әріптестік және Теңдік орталығы Шығыс және Орталық Еуропадағы ерлер мен әйелдердіғң алатын жалақылары  мен саясаттағы теңсіздіктері туралы бірлескен зерттеу жұмыстарын жариялады. Зерттеу қорытындысына сүйенсек,  кей  мемлекеттерде нәзік жандылар  ер-азаматтардың  жалақыларының  үштен екісін ғана  алады екен. Бұл елдердің барлығында  әйелдер  жетекші саяси лауазымдардың аз ғана бөлігіне ғана ие болып отыр.

Былай алып қарағанда,  аталған  елдердің (Словакия, Болгария, Греция, Албания, Чехия, Польша)  бәрі Еуроодақ стандарттарына жақын келетін әйел адамдардың теңдігіне кепілдік беретін заңдар шығарған. Дейтұрғанмен, өкінішке қарай  аймақта жұмыс пен жалақы, сонымен қатар лауазымды қызмет атқару мәселелері бойынша әйелдердің теңсіздігі анық байқалып отыр. «Біз Еуроодаққа мүше  мемлекет  үкіметтерінің уәделері  қалай жүзеге асырылып жатқандығын ұдайы назарда ұстап отырамыз. Бұл елдердің барлығы әйелдердің теңдігіне қатысты заңдар шығарғанымен,  олардың бәрі қағаз жүзінде қалып отыр.  Заң бойынша, жұмыс орындарында қыз-келіншектерге бірдей мүмкіндіктер берілуі тиіс. Алайда, жұмыс орындарында әйелдерге бұрындары  көзқарас  қандай болса,  қазір де сол күйінде қалған».  Бұл орталық  жетекшісі Роксана Тешиюдің пікірі.

Қорыта келгенде біздің елде Қазақстан Республикасындағы 2030 жылға дейінгі отбасылық және гендерлік саясат тұжырымдамасын іске асыру мақсатында біраз істер атқарылуда. Барлық мемлекеттік органда гендерлік саясатты іске асыруға жауапты тұлғалар белгіленіп, жүйелі түрде еңбек етуде.

 

RELATED NEWS
 Республика күні – біздің үйлесімді және әділетті қоғам құруға деген ортақ күш-жігеріміздің жемісі 
25 қазан 2024
 Республика күні – біздің үйлесімді және әділетті қоғам құруға деген ортақ күш-жігеріміздің жемісі 

Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Кемелұлы Тоқаев ел егемендігі туралы декларация қабылданған күнді қасиетті Тәуелсіздігіміздің бастауына балай келе, «Мемлекеттік егемендік туралы Декларацияның қабылдануы елге әлемдік қауымдастықта тәуелсіз ойыншы ретінде өз орнын жариялауға мүмкіндік берді», - деп атаулы күннің тарихи мәнін ашты. ​​​​​​​​​«Біз елімізде жан-жақты реформаларды жүзеге асырып жатырмыз. Бұл – ең алдымен, халқымыздың тұтастығы мен бірлігінің арқасы. Себебі, біз таңдаған жол – өркендеу мен даму жолы», – деді Мемлекет басшысы.

Ел егемендігі туралы Декларация 34 жыл бұрын, 1990 жылы 25 қазанда қабылданды. Қазақ КСР Жоғарғы Кеңесі депутаттары тарихи құжатты бірауыздан мақұлдады. Қазақстан алғаш рет мемлекеттілігінің негізгі қағидаларын – аумақтық тұтастық, азаматтық, мемлекеттік биліктің толықтығы, халықаралық қатынастардағы дербестік, мемлекеттік рәміздер – елтаңба, ту, әнұранын бекітті.  

    

Мәжіліс депутаты, фракция жетекшісі, Аграрлық мәселелер жөніндегі комитет төрағасы, "Ауыл" партиясының Төрағасы Серік Егізбаев "Мемлекеттік егемендік туралы Декларация - жаңа дәуірдің бастауы болды", - деп санайды.

"Шын мәнінде, бұл күнге жету жолында талай көрнекті тұлғаларымыз күш-жігерін, білімін, қажыр-қайратын сарп етіп, жанқиярлық ерлік пен өрліктің үлгісін көрсетті. Олардың патриотизмі мен отанға адалдығын келер ұрпаққа өнеге етіп, тәуелсіздікке тағзымды тағлымға айналдыру бүгінгі буынның қасиетті парызы", - дейді Серік Егізбаев.

Расында, Қазақстан Егемендігі туралы Декларация - еліміздің еркін және тәуелсіз даму жолының бастамасы, тың тарихымыздың тірек нүктесі. Тарихи сәттің куәгері - Қазақ КСР Жоғарғы Кеңесінің ХІІ шақырылымдағы депутаты Жигули Дайрабаев бүгінде «Ауыл» ХДПП Төрағасының орынбасары, ҚР Парламенті Мәжілісінің депутаты, "Ауыл" фракциясының мүшесі. Ол кезде  36-жастағы Жигули Молдақалықұлы ең жас депутат болатын.

«Қазақ елі­нің ғасырлар бойы аңсаған азат­тығына 1990 жылдың 25 қазанында қолы жетті деуге толық негіз бар. Өйткені бұл декларация тәуелсіздікке баратын жолды ашып берді. Мен осы тарихи оқиғаның куәгері болып, аталған құжаттың қабылдануына үлесімді қосқаным үшін өзім­ді бақытты санаймын», - дейді Жигули Дайрабаев.

Республика күні 1995 жылдың қазан айында Ұлттық мереке болып жарияланды. 2001 жылы «Қазақстан Республикасындағы мерекелер туралы» Заңымен Республика күні мемлекеттік мерекеге ауыстырылды. Ал 2009 жылдан аталған күнді  мерекелеу мүлдем тоқтатылған болатын.

Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев 2022 жылғы Ұлттық құрылтайдың бірінші отырысында Республика күнін мерекелеуді жаңғыртуды және оған Ұлттық мереке мәртебесін қайтаруды ұсынды. Ізін суытпай, 2022 жылдың қыркүйегінде Мемлекет басшысы тиісті Заңға қол қойды және Республика күні қайтадан мемлекеттік мерекеге айналды.

Республика күні мен тәуелсіздік – егіз ұғым. Қазақстанымыздың байлығы жер астындағы кенімен ғана емес, бірлік пен ынтымақта өмір сүретін елімен бағаланса керек. Бұлар барда еңсерілмейтін қиындық, алынбайтын қамал жоқ.  

Тәуелсіздігіміздің тұғыры, арналы бастауы, асқақ символы  – Республика күні құтты болсын!

 

Аида Жабағиева, «Ауыл» партиясының ресми өкілі

 

Әрбір бесінші қазақстандық елден кетуді ойлайды - сауалнама
05 желтоқсан 2024
Әрбір бесінші қазақстандық елден кетуді ойлайды - сауалнама

Қазақстан азаматтарының көші-қонға қатысты ойын және білікті мамандардың елден кету себептерін зерттеген DEMOSCOPE бюросы ауқымды сауалнаманың қорытындысын жариялады, деп хабарлайды Azattyq Rýhy.

Сауалнама нәтижесі бойынша әр бесінші респондент (21%) елден көшу туралы ойланатынын айтқан. Олардың ішінде 6,9%-і алдағы 2-3 жылда көшуге ниетті. 5,6%-і көшуді жоспарлап отырғанымен, әзірге мүмкіндігі жоқ, ал 8,4%-і белгілі бір жағдай болса, көшу мүмкіндігін қарастырып отыр. Сонымен қатар, сауалнамаға қатысушылардың 78,5%-і жақын арада елден кетуді жоспарламайтынын айтты.

Анализ көрсеткендей, көшуге деген ниет көбінесе респонденттердің жасына байланысты. Көшіп кетуге ең көп ниет білдірген респонденттер – жастар мен орта жастағы адамдар арасында байқалған.

Елден кетуді жоспарлаған респонденттерден оларды көшіп кетуге итермелейтін нақты себептер туралы сұрақ қойылған. Көпшілігі жоғары жалақы алуға (24,5%), өздері мен балалары үшін перспективаның жоқтығын (23,9%), сондай-ақ жақсы жұмыс табу ниетін (14%) атады. Бір қызығы, жастардың көбі сапалы білім алуға және өзін-өзі дамытуға жағдай жасауға ұмтылады, ал орта және үлкен жастағы топтар өздері мен балалары үшін мүмкіндіктің жоқтығын жиі айтады.

Ресми деректерге сәйкес соңғы екі жылда Қазақстанда – елге келген адам саны кеткендерге қарағанда көп. Ұлттық статистика бюросының деректеріне сәйкес, 2024 жылдың алғашқы үш тоқсанында Қазақстанға 20 мыңнан астам адам көшіп келген, ал елден кеткендердің саны екі есе аз – 10,2 мың адам.

АЖЫРАСУ НЕГЕ БЕЛЕҢ АЛУДА
19 маусым 2024
АЖЫРАСУ НЕГЕ БЕЛЕҢ АЛУДА

Қазақ жастары отбасы құндылығына немқұрайлылық танытуда 

Қазіргі қазақ қоғамындағы өршіп тұрған өзекті мәселенің бірі – ажырасу. Олай деуіміздің себебі Қазақстанда әрбір үшінші неке ажырасумен аяқталады  екен. ҚР Ұлттық статистика бюросының  деректеріне жүгінсек, 2022 жылы елімізде 130 мыңға жуық жас шаңырақ көтерсе, 22500-ден астам отбасылық жұптың жолдары екіге айрылған. Ал 2023 жылы АХАТ органдары Қазақстан Республикасында 120,8 мың некені тіркеген. Бұл алдыңғы жылмен салыстырғанда 5,9% аз. Некенің сақталуына келер болсақ, олардың саны 2022 жылмен салыстырғанда 9,6% азайып, 40,2 мыңды құраған екен. Тұрғылықты жеріне зер салар болсақ, қалалық жерлерде ажырасуға өтініш көп берілген. Мәселен, қалалық жерлерде 29,4 мың ажырасу (73,1%), ауылдық жерлерде 10,8 мың ажырасу (26,9%) тіркелген. Алайда, бұл келтірілген мәліметтерге де сене беруге болмайды,  өйткені олардың арасында жалған түрде, өтірік ажырасатындар да аз емес.  

Шаңырақтың шайқалуына не себеп?

Көптеген жастар той өткен соң бір жылдың ішінде ажырасуға арыз береді екен. Саясаткерлер мен депутаттар отбасы институты  құрдымға кетіп барады деп дабыл қағуда, бұл пікірді әлеуметтанушылар да  қолдап отыр.

Ажырасу деңгейінің күрт өсуі - бұл тек отбасының ішіндегі негативті фактор емес, сонымен қатар жұртшылықтың сана-сезімінің өзгеруі дейді психологтар. Ажырасудың себептері көп, жалпы алғанда  бұл тұрғыда қазақстандық қоғамда қандай мәселелердің  бар екендігін айғақтайды. Сонымен...

Ата-аналары мен туған-туысқандардың араласуы

Кейбір ажырасқан жастардың аузынан: «Бәріне оның шешесі (жігіттің немесе бойжеткеннің) кінәлі» дегенді жиі естиміз. Кейбір ата-ана өз баласының жар таңдаудағы әрекетіне, екі жастың бақытты жанұя құруына кедергі жасап бағады. Құдағилардың арасындағы өзара түсініспеушіліктің өзі кейде екі жастың екі жаққа кетуіне себеп болып жатады. Осыдан-ақ екі жастың бақытты болуы тек өздеріне ғана емес, ата-аналары мен туыс-туғандарына да байланысты екенін көреміз. Қазақтың «қатын алма, қайын ал» деген сөзіне де бойдақтар құлақ асқандары абзал. 

Отбасындағы зорлық-зомбылық

Зорлық-зомбылық - айрандай ұйыған отбасының ойран болуының басты себебі. Алайда, әлеуметтік сауалнама көрсеткеніндей, ажырасу тек күйеуі тарапынан соққы  жеп, қорлық көруіне ғана байланысты емес көрінеді. Бұл орайда әңгіме отбасы бюджетін еркегі реттеп, әйеліне психологиялық түрде қысым көрсетіп,  қаржыдан қағып, кіріптар  етіп ұстауында да болып отыр.

Әйелің меншігің емес

Үйленгенше  тосын  мінез көрсетпей, биязы болып жүрген ер азамат отбасын құрған соң еркінсіп, өз дегенін жасай бастайды. Мұндай жігіттер әйелін  өз меншігім деп  санап, ойына келгенін істейді. Төменшіктетеді, дауыс көтеріп жекиді, жұдырық жұмсайды. Әрине, кеше ғана жарына сүйікті болып  жүрген әйелдің бұл қорлыққа шыдамасы анық.

Көзқарастың қарама-қайшылығы

Отбасылық өмірдің алғашқы айларынан соң ерлі-зайыптылар өмірге деген көзқарастарының, қызығушылықтарының  әрқилы екенін бағамдай бастайды. Олар бала тәрбиесі, үй  іші шаруасы мәселелерінде  ортақ  мәмілеге келе алмаулары мүмкін. Осының нәтижесінде кикілжіңдер туындайды. Мұны тек жас отбасылардың проблемаларына жатқызуға болмайды, 15-20 жыл отасқан ерлі-зайыптыларда да осындай мәселелер туындап жатады.  Өйткені жас келген сайын құндылықтар мен басымдықтар да өзгереді. Сондықтан бірнеше жыл отасқан жұптардың арасында  да келіспеушіліктердің  орын алып жататындығы белгілі жайт.

Шынайы өмірмен бетпе-бет келу

«Үйлену оңай – үй болу қиын». Көптеген жастар үйленіп, отау құрған соң өмір әдемі ертегіге айналады деп ойлайды. Ал шын мәнінде некеге отырудың екі жаққа да жауапкершілік пен  белгілі бір міндеттер жүктейтіндігі ақиқат. Бұған ақша, қаржы және тұрмыстық мәселелер қосылған соң жүйкенің сыр беретіндігі бесенеден белгілі. Ертегідегідей өмір нақтылы қатал бағытқа бет бұрған соң жұптар аз уақытта ажырасып тынады.

Статистикаға жүгінсек, ажырасуға ерлерге қарағанда әйелдер жиі арыз береді екен. Мұның себебі – отбасының ұйытқысы саналған әйелдердің шыдамының шегіне жетуінен. Көп жағдайда отбасын тұрмыс, қаржы жағынан нәзік жандылар алға сүйрейтінін білеміз.  Ұсақ-түйек былай тұрсын, күрделі мәселелерді шешіп, бала тәрбиесімен айналысады. Оның үстіне жаңа заманның әйелдері қаржы жағынан тәуелді емес, сондықтан отбасындағы озбырлық пен әлімжеттікке мойынұсына қоймайды. Өкінішке қарай бүгінгі таңда қазақстандық  қоғамнан ажырасу үрдісін мүлдем сызып тастау мүмкін емес. Алайда, жас отбасылар мектебін, дағдарыс орталықтарын құрып,  қоғамдағы бұл келеңсіз жайдың алдын алуға әбден болады. Сондай-ақ, психолог мамандар тарапынан жасөспірімдер арасында отбасы, неке тұрғысында әңгімелер, кездесулер  өткізіліп тұрса, отбасылық өмір туралы оң пікірлер  қалыптасар еді. 

Ене мен келін қарым-қатынасы

Ажырасудың басты себептерінің бірі – қара шаңырақта бірге тұрып жатқан ене мен келін мәселесі. Еліміздің қай өңірінде болсын (әсіресе, оңтүстік, батыс аймақтарда) келін мен ененің бірге тұруының қиындықтары көп.  Негізі әр аймақтағы ажырасудың себептері әрқилы. Оңтүстік пен батыс өңірлерде ер азаматтар әке-шешесімен, бауырларымен бірге тұрғылары келеді, ал бойжеткендер мұны көп жағдайда қаламайды. Демек, келіндердің өз ұстанымдары бар деген сөз. Нәтижесінде жастардың өміріне туысқандары араласып, «пайдалы» кеңестер бере бастайды. Осының салдарынан шаңырақ шайқалады. Кей кездері шешесінің ұлын келінінен қызғанатын сәттері де байқалады. Немесе керісінше, шешесі сәт сайын қызына телефон шалып, жағдайын сұрап, жастардың мазасын  ала береді. Осы әрекетімен-ақ ол өзін күйеу баласына  қалай қарсы қойып алғандығын   білмей қалады.

      Қазақ отбасында ажырасу деген болып па еді?

Осыған дейін дәстүрлі қазақ отбасында ажырасу деген  сирек болушы еді. Жастар ауыл ақсақалдары мен үлкендерінің сөзін жерге тастамаған. Олар бұзығын тыйып, ақылын айтып, отбасындағы жөнсіз ұрыс-керісті болдырмай, пәтуамен бәрін реттеп отырған. Отбасы және неке мәселесін зерттеп жүрген  отандық этнограф Аманжол Қалыш ажырасу өткен ғасырдың 40-50 жылдары кең етек жая бастады деген пайым айтады.  Егер 1950 жылдары әрбір жүзінші отбасы ажырасса, 1980 жылдары әрбір төртінші, 1990 жылдары әрбір үшінші отбасында ерлі-зайыптылардың жолдары екі айырылатын болған. 2000 жылдары тіркелген 90 873 некенің 27 391-і бұзылған. Ал  араға  11  жыл салып қарасақ, 2011 жылы  жылы үйленген 160 517 жұптың 44 928-і ажырасқан.  Бұл, әсіресе Қарағанды, Павлодар мен солтүстікте, шығыс және орталық аймақтарда қатты белең алған. Ол жақтың тұрғындары үшін ажырасу қалыпты жағдай болып кеткен тәрізді. Қалай десек те, қазақ қоғамы үшін бұл «айықпас кеселге» айналғандай.  Бұл сөзімізге мына бір мәліметтер дәлел бола алады.

    2024 жылғы 4-наурызда жаңартылған Petrelli Previtera-ның мәліметіне сүйенсек, еліміз  ажырасу көрсеткіші бойынша рейтингте 105 елдің ішінде  Мальдив аралдарынан кейінгі екінші орынды иеленген. Ажырасу көрсеткіші 2024 жылдың басында 1000 адамға шаққанда 4,6-ны құраған. Бұл жағынан халық саны көп Ресей мен Қытайды артқа тастадық. Үшінші орында Ресей (1000 адамға 3,9), төртінші орында Беларусь (1000 адамға 3,5) және бесінші орында Қытай (1000 адамға 3,2) тұр.

Қазақ қоғамында бұрын ажырасуға бару – үлкен күнә, қылмыс, ерсі қылық ретінде қабылданатын.  Гендерлік құқық заңнамасы қабылданып, әйелдер құқығы қоғамда айқын көрініс таба бастағаннан кейін ажырасу фактісі де көптеп тіркеле бастады. Оның  басты  себебі - әйелдердің өз-өздерін қамтамасыз ете алатындай дәрежеге жетуі, нәтижесі жоғарыдағыдай. 

Ажырасудан арланбайтын жастардың көбеюі алаңдатарлық жағдай. 

       

 

 

                                                                                   

Біз туралы
ulys.kz — ақпараттық, сараптамалық және танымдық бағыттағы материалдарды береді.
 
Мультимедиялық жоба заман талабына сай жасалған. Қазақстанның ақпараттық нарығын сапалы
контентпен қамтамасыз етуге үлес қосуға бағытталған. Мұндағы сараптамалық, танымдық
мақалалар сан саланы қамтиды. Геостратегия, геоэкономика, геосаясат, халықаралық
қатынастар мен елдің ішкі-сыртқы саясаты, экономика, жаһанда болып жатқан тектоникалық
өзгерістер мен тренд тақырыптар ұлттық мүдде тұрғысынан терең талданып қазақ
оқырмандарына жеткізіледі. Орталық Азия мен Түркі әлеміне ерекше көңіл бөлінеді.