Валюта бағамы
  • USD -

    540.3
  • EUR -

    630
  • RUB -

    6.63
НҰРМҰХАММЕД ДОСЫБАЕВ:
19 желтоқсан 2018
НҰРМҰХАММЕД ДОСЫБАЕВ:

ULYS: Нұрмұхаммед Маратұлы, «Astana Garden School» жекеменшік мектебін аштыңыздар. 10-11 сынып оқушыларын әлемнің үздік 100 мектебіне дайындаймыз деп отырсыздар. Кімге, неге сенесіздер?

НҰРМҰХАММЕД ДОСЫБАЕВ: Ең алдымен қазақтың қайсар рухына сенеміз. Тарихқа көз жүгіртер болсақ, қазақ жастарының әлеуеті үнемі жоғары, жасампаз болған. Біз сол рухты білім саласы арқылы жаңғыртсақ деген оймен жолға шықтық. Мәселен, қазір мықты білім ошақтары көп. Алайда, солардың көбінің басшылығында халықаралық деңгейдегі мамандар яғни шетелдің азаматтары тұр. Біз өзімізді білім саласында оң өзгерістер жасауға пісіп-жетілдік деп санаймыз. Шетелдік әріптестермен қатар деңгейде немесе олардан да жоғары сапада білім бере алатынымызды, жұмыс істеп, нақты нәтижеге жете алатынымызды дәлелдегіміз келеді. Оған күш-қуатымыз да жетеді. Біз өз-өзімізге сенеміз, біз шетелдің үздік оқу орындарында алған біліміміз бен білігімізге сенеміз. Себебі, бізде еңбек ететін 30 адамның 20-сы әлемнің 100 үздік университеті саналатын оқу орындарының магистрі.    

ULYS: Қазір құндылықтар қақтығысы кезеңі. Ұлттық құндылықтардың әлемдік құндылықтармен текетіреске түсуі өте қиын. Батыстың құндылығын, білімін ұлттық болмыс, бітім, ұстанымымен қаншалықты ұштастыра аласыздар? Сондай-ақ кез келген мектептің өз құндылығы, дәстүрі болады? Сіздер қандай құндылықтармен  кімдерді дайындап жатырсыздар?     

НҰРМҰХАММЕД ДОСЫБАЕВ: Біздің мақсаттың бірі де білім саласындағы жаңа құндылықтар мен озық технолгияларды ұлттық болмысқа бейімдеу. Жастарға білім беріп қана қоймай, ұлттық дүниетанымын кеңейтуге де күш салу. Мәселен, сабақтарымыз түгел ағылшынша өтеді. Алайда, одан тыс уақытта оқытушылар да, оқушылар да бір-бірлерімен өзара тек қазақша ғана сөйлеседі. Себебі, туған тілімізді дәріптеп, ұлтымыздың  тарихын, асыл мұраларымыз бен құндылықтарымызды да олардың бойына сіңіргіміз келеді. Орысша, ағылшынша оқып келгендеріне қарамастан,  ана тілінде ойын еркін жеткізе алатын, өзінің ұлттық болмысы мен тарихын мақтан ете алатын мемлекетшіл азаматтар тәрбиелегіміз келеді. Сондықтан да оларды шетелдің үздік 100 университетіне дәл осындай қағида негізінде дайындаймыз. Олардың ертең елге оралып, экономикамызды көтеріп, мүддемізді әлемдік деңгейде қорғағанын қалаймыз. Кезінде Абай атамыз «білім қайда болса, сол жақтан алу керек» деді ғой. Ол кезде білім мен ғылым  орыста болды. Ал Абай қазір өмір сүрсе, «білімнің көкесі батыста, ағылшынның білімін алып қайтыңдар» деп айтар ма еді деп ойлаймын. «Болашақ» бағдарламасы арқылы, өзге де мүмкіндіктерді қолдана отырып көптеген жастарымыз шетелде оқыды. Қазақстанның білімін дамытсақ деп Кембридж, Оксфорд сынды маңдайалды оқу орындарында білім алған әріптестерім көп. Олардың көбі ұлттық болмысты нығайтып қана қоймай, дамыған елдердің ұтымды дүниелерін де бізге әкелуде. Сондай азаматтардан білім алған жастар да осал болмас. Біз әр оқушыға, әр балаға лидер деп қараймыз, оқытушылар олармен тең дәрежеде сөйлеседі. Ондай ортадан шыққан жастар өзі шыққан қоғамға құрмет танытып, еліне жаны ашып, көзі ашық тұлғалар болады. Сондықтан біз лидерлер тәрбиелеп жатырмыз деп айта аламыз.

ULYS: Қазақ жастарының қабілеті күшті секілді. Әр жыл сайын мектеп бітірген жүздеген оқушыға шетелдің мықты университеттері құда түсіп, тегін грант беріп жатады. Олардың еліміздің жоғары оқу орындарына деген талабын орындай алмай отырған сияқтымыз.

НҰРМҰХАММЕД ДОСЫБАЕВ: Иа, рас. Бізде орта білім саласы өте күшті. Алайда, ЖОО-лардың әлсіз тұстары көп. Біздің жоғары оқу орындарына сенім жоқ, сапа төмен. Орта оқудан шыққан талаптылардың қажеттіліктерін қамтамасыз ете алмайды. Бір мысал келтірейін, бір бала нанотехнология бойынша оқып, биология саласында үлкен жаңалықтар ашқысы келеді делік. Бірақ, ол өзі таңдаған университетке барған жағдайда кез келген бір  реагентті алу айлап уақыт алуы мүмкін. Дәл қазір менің інілерімнің біреуі АҚШ-тың Пенсильвания университетінде докторантура оқып жатыр. Олар бүгін қалаған нәрсені ертең дастархан басында  алатын  деңгейге жеткен. Сол себепті  жоғары білім саласы дұрыс болмай, мықты жастар АҚШ, Ұлыбритания т.б сынды Еуропаның алдыңғы қатарлы университеттеріне кете береді. Мынадай да мәселе бар, Кембридж не Гарвардта профессор  болған жерлесіміз Қазақстанға келді делік. Бірақ, оның  әлеуетін, ғылыми мүмкіндігін көрсететін сол деңгейде лаборатория қажет, қаржы керек. Әрине, сондықтан оның елімізге келіп қызмет етуінен еліміздің экономикасы, ғылым саласы алдыңға қатарға шығып кетпейді. Соған лайық жағдай жасамаған жағдайда екі ортада мықты ғаламымыз босқа өмірін өткізеді. Сондықтан шетелдің озық технологиясын үйренген азаматтарға барынша жағдай жасау керек.

ULYS: Қазір кездейсоқ адамдардың заманы. Қойшының директор болып, күзетшінің бір басқарманы басқарып отырғанына таңдана алмайсың. Жалпы білім саласында кездейсоқ адамдармен  қаншалықты жиі ұшырастың?    

НҰРМҰХАММЕД ДОСЫБАЕВ: Білім саласында кездейсоқтар өте көп. Бұл салада тек қана өз саласының білгілері ғана болу керек. Ондайлардың жолын жабу керек. Финляндияға тәжірибе алмасуға барғанда жақсы дүниені көрдік. Мәселен, мұғалімдік бір орынға 20 адам конкурсқа түседі. Өкінішке қарай, біздің елде бәрі керісінше. Олардың тәжірибесін зерттей келе келесідей ой түйдік,  педагогтің мәртбесін көтеру, жалақыларын өсіру керек. Сонымен қатар, саланы қаржыландыруды арттырған абзал. Ұстаздардың халықаралық деңгейде білім алуына жағдай жасау керек. Сонда ғана ондаған жылдан кейін мықты мамандар қалыптасады. Кездейсоқ адамдарға ешқандай мүмкіндік бермеу керек. Себебі, президент те, министр де, ғалымдар да, барлық мамандар  ұстаз алдын көреді.

ULYS: Кембриджде оқып, магистр атанғаныңызды білеміз. Біраз уақыт отандық білім саласында да қызмет еттіңіз. Біраз жайға қанықсыз. Келешекте ғайыптан тайып ең көп экспримент жасалатын білім, ғылым саласын басқарып (министр) қалсаңыз қандай реформа жасар едіңіз?

НҰРМҰХАММЕД ДОСЫБАЕВ: Алдымен орта білім саласында оқушылардың функционалдық сауаттылығын арттырар едім. Яғни жаттанды білімнен гөрі қабілетін арттыру мен дағдыларға машықтандыру. Сосын білім саласын қаржыландыру жұмысы әлі баяу жүруде. ОЭСР ұйымының баяндауынша, ол ЖІӨ-нің алты пайызын құрау керек. Біздікі 3 пайыз ғана. Осы қаржыландыру мәселесін екі есе көбейтсек, яғни бір триллионнан екі триллионға, онда көптеген өзгерістер жүзеге асқан болар еді. Қазір елде демография жақсы. Алайда, мектеп салу қиын. Осы мәселе шешім табуы үшін осыдан 15 жыл бұрын жасалған реформаны негізге алған дұрыс. Балабақша жүйесіне жеке меншік секторы қатысу арқылы көптеген мәселе шешімін тапқан болатын. Дәл соны орта білім жүйесіне де қолдану керек. Себебі, бір сыныпта отыз-қырық бала бір-бірінің басына мініп отыруы дұрыс емес деп санаймын. Ол үшін жекеменшік сектордың бәсекесін арттыру керек. Яғни жан басына шаққанда қаржыландыру енгізілуі керек. Қазіргідей төмен деңгейде болмауы тиіс. Қазір орта білім саласында бенчмарк  Назарбаев зияткерлік мектептері. Олардың жан басына шаққанда  қаржыландыруы 1 милллион 800 мың теңге. Бұл бір оқушыға бөлінетін бір жылдық қаражат. Ал орта мектептегі баланы алатын болсақ 200 мың теңге. Сонда 9-10 есе аз болып тұр. Біз осы сумманы кемінде 2-3 есе көтеруіміз керек. Сол кезде жеке меншік сектор үшін орта білім саласына келіп, мектеп  салу, мектеп ашу мен оны жүргізу қызықты болады. Қазіргі кезде бала бақша саласындағы пайыздық қарым-қатынас елу де елу ғой. Жекеменшік пен  мемлекет үлесі тең. Осындай реформаларды жүзеге асыру керек деп санаймын. Сонымен  қатар, білім мекемелеріне деген сенімділікті арттыру керек.

ULYS: Мұғалімдер алып кел, шауып келге пайдаланылып, мектептің өз еркімен шешім қабылдай алмайтыны тағы бар ғой...   

НҰРМҰХАММЕД ДОСЫБАЕВ: Әлбетте, кез келген тексерулерден арылтып, әсіре шектеулерді алып тастау керек. Керісінше Назарбаев зияткерлік мектептеріне берілген автономиялық басқаруды жақсы нәтиже көрсетіп жатқан мемлекеттік мектептерге де жаппай беру керек. Сол кезде мектептің ішінде шығармашылық күшейіп, жан-жақты даму пайда болады. Мектептер белгілі  бір деңгейде эксперимент жасауға мүмкіндік пайда болады. Қазір XXI ғасыр, өзгерістер заманы. Бүгінігі мәселе ертеңгі күні ескіріп қалады. Ал орта білім жүйесі әлі күнге дейін бұрынғы Кеңес Одағынан қалған жүйемен жүруі қисынсыз деп санаймын. Сосын шетелдің мықты озық тәжірибесін алып келген өзіміздің қазақтың азаматтарын салаға көптеп тарту керек. Олар үшін  жұмыстың атқарылуын қызықты ету қажет. Білім басқармасы болсын, министрлік болсын, мектептер болсын, колледж, бала бақша, тіпті университет болсын кез келген жерде. Қазіргі таңда 10 мыңнан аса «Болашақ» бағдарламасымен оқып келген азаматтар бар. Менің арманым Қазақстандағы 7 мың мектептің әрқайсысының базасында солардың жұмыс істегені. Сол кезде білім саласы түбегейлі өзгерер еді.   

ULYS: Қызықты сұхбатыңыз үшін көп рақмет!

Нұрмұxаммед Маратұлы ДОСЫБАЕВ

 

Педагог-тренер-білім саласының сарапшысы

 

Central Asian Garden Schools басқарушы компаниясының бас директоры

 

Astana Garden School 10-11 сынып оқушыларына арналған жекеменшік заманауи мектебінің құрылтайшысы

 

AGS ACADEMY Халықаралық SAT/ACT/GRE емтиxандарына дайындау академиясының негізін қалаушылардың бірі

 

CAGS ACADEMY білім саласының жаңа заман топ-менеджерлерін даярлау және жетілдіру академиясының негізін қалаушылардың бірі

 

Президенттік халықаралық «Болашақ» бағдарламасының стипендиаты

 

Кембридж Университетінің Білім Магистрі

 

 

 

 

RELATED NEWS
«Болашақ» бағдарламасының талаптары өзгерді
21 қаңтар 2025
«Болашақ» бағдарламасының талаптары өзгерді

«Болашақ» халықаралық стипендиясын тағайындау үшін үміткерлерді іріктеу жаңа қағидалары бекітілді, деп хабарлайы Ғылым және жоғары білім министрлігі.

2025 жылғы 17 қаңтардағы Қаулы алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

«Болашақ» халықаралық стипендиясын тағайындау үшін үміткерлерді іріктеудің жаңа қағидаларында сұрыптау тетікті енгізу арқылы конкурстық іріктеуді жаңарту көзделген. Осылайша, осы жаңашылдыққа сәйкес қажетті балл санын жинамаған үміткерлер келесі турға жіберілмейді.

Мемлекеттік қызмет аппаратын одан әрі жақсарту мақсатында «мемлекеттік қызметшілер» категориясы енгізілді. Бұл категория бойынша мемлекеттік қызметкерлерге «магистратура» бағдарламасына қатысу үшін тіл курстарынан өту мүмкіндігі ұсынылады.

Сондай-ақ бағдарлама түлектері еңбек өтілімін Қазақстан Республикасы мүше халықаралық ұйымдарда, мысалы, БҰҰ, ЮНЕСКО, ШЫҰ және ТМҰ сияқты ұйымдарда өтеу мүмкіндігі қарастырылған.

Конкурстық іріктеу үшін қажетті құжаттар тізбесіне уәждемелік хат енгізілді. Бұдан басқа, конкурстық іріктеуден өте алмаған үміткерлерге сол күнтізбелік жылы конкурсқа қайта қатысу құқығы беріледі.

Жалпы бұл өзгерістер «Болашақ» халықаралық стипендиясын жетілдіріп, еліміздің әртүрлі салаларында білікті мамандар даярлауға бағытталған.

Шетелде оқығысы келетін қазақстандықтарға 2 мыңнан аса грант бөлінді
17 қаңтар 2025
Шетелде оқығысы келетін қазақстандықтарға 2 мыңнан аса грант бөлінді

Мемлекет басшысы 2024 жылғы 2 қыркүйектегі Қазақстан халқына Жолдауында: «Үкімет жоғары білім саласын халықаралық білім беру кеңістігімен ықпалдастырып жатыр. Қазірдің өзінде елімізде шетелдің белгілі 23 жоғары оқу орны жұмыс жүргізе бастады. Оларға мейлінше қолдау көрсету керек. Атап айтқанда, маман даярлауға берілетін мемлекеттік тапсырысты біртіндеп көбейткен жөн», – деп атап өтті.

34 шетелдік жоғары оқу орнымен серіктестік келісімдер жасалды. Бүгінгі таңда елімізде Ұлыбритания, Италия, Қытай, Ресей, АҚШ, Франция және Оңтүстік Кореяның 23 серіктес жоғары оқу орындары жұмыс істейді. 2025 жылы тағы 11 келісімді іске асыру қажет.

Шетелдік серіктестік жоғары оқу орындарында қазақстандық студенттерге арналған 2 090 грант оқуға мемлекет бөлді.

Бүгінгі таңда мыңдаған студент 34 мамандық бойынша білім алады, оның ішінде педагогикалық, инженерлік-техникалық және жасанды интеллект сияқты негізгі бағыттар бар. Бұл мақсаттарға мемлекеттік білім беру гранттары (бірлескен білім беру бағдарламалары және қос диплом бағдарламалары) және мемлекеттің қолдауымен оларға жағдай жасау арқылы инвесторлардың қаражаты бөлінеді.

Шетелдік серіктес ЖОО-ларды іріктеу жекелеген салалардағы кадрлық қажеттілікке және өңірлердің сұраныстарына негізделеді.

Шетелдік жетекші жоғары оқу орындарымен ынтымақтастық атом өнеркәсібі, «жасыл» сутекті әзірлеу, Қазақстанда баламасы жоқ су қауіпсіздігін қамтамасыз ету сияқты аса сұранысқа ие және тапшы мамандықтар бойынша мамандар даярлауға бағытталған.

Мемлекет басшысының тапсырмасын орындау шеңберінде Қ.Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік университеті базасында мұнай инженериясы, электр энергетикасы және компьютерлік инженерия бағдарламалары бойынша британдық Heriot Watt университетінің филиалы ашылды.

Химия және химиялық технологиялар саласында кадрлар даярлау үшін М.Дулати атындағы Тараз өңірлік университеті базасында Д.И.Менделеев атындағы Ресей химия-технологиялық университетінің филиалы ашылды.

Педагогикалық кадрларды даярлау мақсатында Оңтүстік Қазақстан педагогикалық университеті базасында Гази университетінің (Түркия) филиалы жұмыс істейді.

Бейжің тіл және мәдениет университетінің (ҚХР) филиалы Астана халықаралық университеті базасында жұмыс істейді.

Квинс университетінің филиалы (Ирландия) Нархоз университеті базасында жұмыс істейді.

2025 жылға дейінгі жоғары білім беруді интернационалдандыру стратегиясы шеңберінде шетелдік азаматтарға, соның ішінде Қазақстан Республикасының азаматтары болып табылмайтын қазақ диаспорасының өкілдеріне арналған стипендиялық бағдарлама іске қосылды.

2024-2025 оқу жылында шетелдік азаматтарға арналған стипендиялық бағдарлама бойынша Қазақстанның 37 ЖОО-да 550 білім алушы қабылданды (бакалавриат - 490, магистратура - 50, докторантура - 10). Стипендиялық бағдарлама тегін білім алуды және ай сайынғы стипендияны қамтиды.

 

Қазақстанда білім беру туризмін дамыту

«Болашақ» халықаралық стипендиясы 30 жыл бойы жүзеге асырылып келеді. Мемлекет басшысының тапсырмасы бойынша «Болашақ» халықаралық стипендиясы техникалық, инженерлік, медициналық және педагогикалық бағыттарға қайта бағытталды.

Осы жылдар ішінде стипендия 12 727 қазақстандыққа әлемнің жетекші жоғары оқу орындарында білім алуға мүмкіндік берді, оның ішінде 55%-ы гуманитарлық, 36%-ы инженерлік-техникалық, 7%-ы медициналық, 2%-ы мәдениет және өнер бағыты бойынша білім алды.

Түлектер әлемнің 30-дан астам елінде 400-ден астам жетекші шетелдік жоғары оқу орындарында оқыды және тағылымдамадан өтті.

2024 жылы бағдарлама түлектері 213 мың медициналық ота жасап, 145 мың білім алушы мен студенттерді оқытып, мыңнан астам ғылыми еңбектерін жариялады.

2024 жылы ЖОО контингентіндегі шетелдік студенттердің үлесі 15%-ды құрады, әлемнің 23 елінен 97 университеттермен 245 қос диплом бағдарламасы іске асырылды.

Шетелдік студенттер саны 93 елден 31 400 адамды құрады, бұл 2023 жылғы 82 елден 26 800 студентке қарағанда 4 600 адамға көп.

Қазақстанның жоғары оқу орындарына оқытушылық қызметке 1600-ден астам шетелдік сарапшы тартылды.

2024 жылғы білім беру бағдарламаларының нәтижесінде QS World University Rankings 2024 әлемнің үздік университеттерінің халықаралық рейтингіне 21 қазақстандық ЖОО кірді.

«Университет пәндерін оқытудың мазмұны мен әдісін айтарлықтай жаңарту қажет. Болашақ мұғалімдер, дәрігерлер, агрономдар, заңгерлер және салалық мамандар жасанды интеллект бойынша базалық білімді міндетті түрде меңгеруі керек», – деп атап өтті Қасым-Жомарт Тоқаев.

Мемлекет басшысының тапсырмасын іске асыру мақсатында еліміздің ғылыми ұйымдары мен ЖОО-на халықаралық дерекқорларға тегін қолжетімділік қамтамасыз етілді.

Google компаниясымен бірлесіп еліміздің 15 жоғары оқу орнының 5000 студентіне арналған жасанды интеллект бойынша курстар іске қосылды.

Coursera онлайн білім беру платформасы жобасы аясында қазақстандық студенттерге 40 мың лицензия бөлініп, 93 жоғары оқу орнынан 153 мың сертификат берілді.

Корея мен Қытайдың жетекші жоғары оқу орындарымен білім беру және мамандарды бірлесіп даярлау бойынша уағдаластықтарға қол жеткізілді.

 

Мемлекет басшысының тапсырмасы бойынша үш қазақстандық ЖОО базасында жасанды интеллект мектептері жұмыс істейді:

  • Қорқыт ата атындағы Қызылорда университетінде Сеул Ұлттық Ғылым және технологиялар университетінің Жасанды интеллект және информатика мектебі ашылды.
  • Қ.И.Сәтбаев атындағы Қазақ ұлттық техникалық зерттеу университетінде City University of Hong Kong филиалы ашылды.
  • Д.Серікбаев атындағы Шығыс Қазақстан техникалық университетінде Лу Бань шеберханасының базасында ЖИ бойынша халықаралық зерттеу орталығы және көлікті басқарудың ақылды технологиялар орталығы ашылды.

 

Отандық жоғары оқу орындарында Google, NVIDIA, Huawei, Coursera және басқа да халықаралық технологиялық алпауыттарының тиісті курстары енгізілді.

Coursera, Google, Nvidia, «Huawei Technologies Kazakhstan» LLP, 01 Edu System, Binance Kazakhstan-мен меморандумдарға қол қойылды.

AstanaHub технопаркі базасында бағдарламада Қазақстанның 47 жоғары оқу орнынан 700 оқытушыны қамтитын ЖИ бағыттары бойынша ЖОО оқытушыларын оқытуға арналған толыққанды курстар іске қосылды.

Жасанды интеллект (ЖИ) саласында университетаралық ЖИ стандарты қабылданды, 20 ЖОО-мен 20 білім беру бағдарламасы әзірленді.

Қазақ, ағылшын, орыс тілдерінде 148 миллиард токен негізінде KazLLM тілдік модельді оқыту аяқталды.

Модель Nazarbayev University, әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті, Шайсұлтан Шаяхметов атындағы «Тіл-Қазына» Ұлттық ғылыми-практикалық орталығы және т.б. командасының қатысуымен әзірленді.

Әзірлеуге 117 сарапшы, оның ішінде 40-тан астам ғылым кандидаттары, PhD және зерттеу институттары мен жоғары оқу орындарының магистрлері тартылды.

Министрлік Мемлекет басшысына жасанды интеллект, бағдарламалау және стартап акселерациясын оқитын 100 мың студентті қамтитын басым мамандықтар бойынша барлық деңгейдегі студенттер арасында ЖИ саласындағы дағдыларды жан-жақты дамытуға бағытталған AI-Sana ЖИ бойынша пилоттық бағдарламаны ұсынды.

Жасанды интеллек туралы қазақша кітап жарық көрді
13 наурыз 2025
Жасанды интеллек туралы қазақша кітап жарық көрді

Қазақстанда "Жасанды интеллект әліппесі" кітабының тұсаукесері өтті. Еңбек қарқындыдамып келе жатқан жаңа сала туралы алғаш ретқазақ тілінде жазылған түпнұсқа болуыменерекшеленеді. Іс-шара барысында TurkAI – түркі мемлекеттерінің жасанды интеллектшілерқауымдастығының құрылғаны хабарланды. Сондай-ақ салалық «AI-hub» компаниясы мен ai-hub.kz сайты таныстырылды.
 

Алматыда өткен кітаптың таныстырылымынахалықаралық сарапшылар ғалымдар, зиялы қауым, қоғам қайраткерлері, медиа, білім және технология саласының белгілі тұлғалары мен мамандары қатысты.

Президент Қасым-Жомарт Тоқаев«Сарапшылардың айтуынша, жасанды интеллекттехнологиясының тиімділігі жыл өткен сайын арта түспек. Сондықтан алдымызда ауқымды міндеттертұр. Қазақстан Еуразиядағы аса ірі цифрлық хабқаайналуға тиіс. Цифрлық даму мәселесіне тың, жаңаша көзқараспен қарау қажет», дегенболатын.

Жалпы бастамашы топтың айтуынша, еліміздің де аталған сала көшінен қалмауы үшін екі жылбұрын қазақ тілді аудиторияға арнап арнайы еңбекжазуға кіріскен. Саланы зерттеп жүрген кітап авторы – жасанды интеллект және IT технология саласының сарапшысы, журналист Мейіржан Әуелханұлы"Еңбекбағдарламалауды білмейтін, бірақ AI мүмкіндіктерін зерттеп, қолданғысы келетін адамдарға арналған. Жасанды интеллект саласындағы негізгі ұғымдарды қарапайым тілмен түсіндіреді. Қазірдің өзінде сұраныс өте жоғары болғандықтан, кітапты екінші басылымға жіберіп жатырмыз»,-деді.

Белгілі журналист, қаламгер, публицист әрі еңбектің редакторы Қайнар Олжай жасанды интеллект деген не деген сауалға толық жауап беретін кітаптың өте сауатты жазылғанын, қазақ оқырманына ауадай қажет екенін атап өтті. "Ал жасанды интеллекті қалай жұмсау керек" дегендер үшін толық тәжірибелік курс қамтылған. Ой ісіндегі қолғанатқа сан салада берілетін тапсырма (оны "промпт" дейді екен) толық тізілген. Шекесіненшертіп алып қолдана бересіз»,-деді.

Қазақ ұлттық қыздар педагогикалық университетінің Басқарма төрағасы – ректоры, Кембридж Университетінің түлегі Гүлмира Қанайболса, «Білім беру саласында өзгерістерді жасайтын бірден-бір фактор технология. Аталған кітап, отандық ғылым мен білім саласының жаңа өзгерістерге бейімделуінде маңызды қадам деп санаймын»,-деді.

Сондай-ақ белгілі медиа менеджер, Қазақстанның еңбек сіңірген қайраткері НұржанЖалауқызы, белгілі әдебиеттанушы ғалым Мамай Ақетов, әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университетінің журналистикафакультеті деканы Қанат Әуесбай өзге де қатысушылар өз лебіздерін білдірді.  

Кітап туралы белгілі педагог Өмірбек Шыныбекұлы да «Осы кітапты Оқу-ағартуминистрлігінің сарапшылары қарап шығып, қосар-алар тұстары болса, автормен жұмыс істеп, мектептерге тарату керек. Жасанды интеллект дәуірінде оны дұрыс қолдану, промптарды дұрысжазу әдісі маңызды деп ойлаймын»,-деп салалық министрге ұсыныс жасаған болатын.  

Кітап Орталық Азия елдерінде жасандыинтелект саласына қатысты алғаш шыққандықтан Өзбекстан, Қырғызстан елдерінен аударуғаұсыныстар түскен.

Мемлекеттік сыйлықтың иегері, Түркі дүниесі Жазушылар Одағының Төрағасы Ұлықбек Есдәулетәлемде қазір ең маңызды салаға айналған жасанды инттелект бойынша да бауырлас елдердің де алатын өз еншісі бар екенін айтты.

Іс-шара аясында жаңа құрылған «AI-HUB»компаниясының мақсаты айтылды. Оның басшысы Ержанар Әшейханның сөзінше, компания – жасанды интеллект, IT, кибер және ақпараттық қауіпсіздік, ақпараттық және цифрлық технологиялар, сондай-ақ биотехнологияларды зерттеу мен дамытуғабағытталған бірегей ұйымға айналуды көздейді.Негізгі мақсаты озық технологияларды түрлі салаларға енгізу, халықтың цифрлық жәнеақпараттық сауатын арттыру, сондай-ақ салалық стартаптарды қолдау.

Жасанды интеллектке қатысты алғаш рет оқулық басып шығарған Ai-Hub publishing баспасы болса,алдағы уақытта  жаратылыстану, IT мен жасандыинтеллект саласына қатысты әлемдегі танымалкітаптарды қазақша аудармақ. Сонымен қатар, салағалымдары, мамандарымен бірлесе отырыпбалаларға, оқушылар мен студенттерге арналғаноқулықтар мен әдістемелер әзірлеуді көздеп отыр.Сондай-ақ жасанды интеллект терминдерін жасаумен энциклопедиясын қазірден бастап дайындаудықолға алмақ.

Сондай-ақ «AI-HUB» компаниясының негізін қалаушылардың бірі Нұрболат Нышанбаев түркі мемлекеттері жасанды интеллект саласы өкілдерінің басын қосатын TurkAI қауымдастығы құрылып, бауырлас елдермен бірлескен жұмыстаркүшейтілетіні хабарланды. Жиынға Түркі елдерінен және Еуропадан жасанды интелект саласында жұмыс істейтін компания басшылары онлайн қатысып, өз пікірлерін білдірді.  

Түркияның Robotzade технологиялық компаниясы директоры Мерт Доған  Түркі мемлекеттерінің жасанды интеллект ассоциациясының Қазақстанда құрылуының өзі маңызды оқиға деп атап өтті. «Түркі халықтары арасындағы байланыс тек, саясат пен экономикада ғана емес, сонымен қатар білім, ғылым және технология салаларында да өте мығым болуы қажет деп санаймын. Қазақ тілінде тұңғыш жарияланып отырған, «Жасанды интеллект әліппесі» еңбегімен құттықтаймын. Бұл кітап, тұтас Түркі дүниесі үшін өте зор маңызға ие»,-деді.

Ал өз кезегінде Біріккен Араб Әмірлігінің AI Global компаниясы өкілі Аммара Афтаб «Жасанды интеллекті саласында алғашқы қазақ тіліндегі кітаптың жариялануы тұтас аймақ үшін өте маңызды қадам. Қазақстанда, құрылып, тұтас аумақты қамтуды мақсат етіп отырған АI-Hub  компаниясына сәттілік тілеймін!», -деді.   

Шотландияның AI-Tech solution LTD компаниясының бас директоры Роберт Сим: «Соңғы жылдары, жасанды интеллекті бүкіл әлем бойынша өмірдің барлық салаларына кіруде. Бізге  бірлесіп көптеген жетістіктерге жетуге болады. Алдағы уақытта Қазақстанның AI-Hub компаниясымен ортақ жобаларымызды жүзеге асыратымызға сенімім мол»,-деді.

Ұйымдастырушылар алдағы уақытта кітаптың тұсаукесері Астана қаласы мен барлық облыс орталықтарында өтетінін хабарлады.

 

Біз туралы
ulys.kz — ақпараттық, сараптамалық және танымдық бағыттағы материалдарды береді.
 
Мультимедиялық жоба заман талабына сай жасалған. Қазақстанның ақпараттық нарығын сапалы
контентпен қамтамасыз етуге үлес қосуға бағытталған. Мұндағы сараптамалық, танымдық
мақалалар сан саланы қамтиды. Геостратегия, геоэкономика, геосаясат, халықаралық
қатынастар мен елдің ішкі-сыртқы саясаты, экономика, жаһанда болып жатқан тектоникалық
өзгерістер мен тренд тақырыптар ұлттық мүдде тұрғысынан терең талданып қазақ
оқырмандарына жеткізіледі. Орталық Азия мен Түркі әлеміне ерекше көңіл бөлінеді.